Monday, July 18, 2011

Picture of You

Kawan yang baik akan menerima segala kekurangan dan kelebihan kita tanpa mengira apa pun. Itu yang aku percaya dengan istilah kawan baik. Aku selalu rasa beruntung sebab tiap kali aku perlukan seseorang, aku ada mereka-mereka ini untuk berkongsi segala kedukaan atau kegembiraan dalam hati.



aku n Kila

Cik adek manes ni dah tahap sleeping partner dah. Tido setilam bersama cuma belum sampai tahap nak tido sebantal bersama....hehehehe.....Teman sebilik...teman meluah masalah sakit ati dengan budak opis yang adakala sengal, teman membesarkan badan tugede-gede *tetiba insap nak kuruskan badan, teman yang selalu je menyokong cadangan busunya yang adakala gile-gile. Aku selalu bersyukur adanya Kila saat aku melalui detik-detik sukar dalam hidup. Dia cukup memahami bila aku perlukan masa bersendirian.


acik n siti

Insan yang aku anggap paling istimewa dalam hati. Insan yang aku rasa mempunyai hati yang cukup cantik. Acik aku. Mungkin tak keterlaluan aku katakan dia menjadi kekuatan saat hidup aku melalui detik-detik kesukaran. Acik adalah antara orang yang aku rasa tak kisah nak menangis tersedu-sedu depan dia. Aku boleh luahkan apa saja yang aku rasa sebab kebanyakan masa, dia akan jadi orang yang amat memahami.




Dia amat istimewa dalam hati aku. Rasa-rasanya dialah satu-satu orang yang pernah lihat the worst side of me. Dia pernah melihat saat kejatuhan aku dan dia tak pernah palingkan diri dia dari aku. Sepupu yang aku anggap hubungan kami lebih dari ikatan dari ikatan darah. Akrabnya kami sampai tahap mak sedara dan pak sedara akan kata "kalu nak tau tentang Amar, tanya je Radziah. Kalau nak tau tentang Radziah, tanya je Amar". Insan yang aku rasa berterima kasih sangat-sangat sebab tak pernah palingkan dirinya dari aku sedangkan aku pernah lukakan hati dia.



Kenapa bercerita tentang kawan baik? Sebab bagi aku, kawan baik bukanlah kawan yang hanya akan bersama kita saat kita gembira, tapi dia akan sama menangis dan memberikan bahunya saat kita bersedih. Aku sentiasa rasa dilindungi sebab aku ada insan-insan yang hebat macam ni dalam hidup aku.

Bagi aku, kawan akan jadi orang yang membantu kita bukanlah orang yang akan merosakkan kita ataupun menikam kita dari belakang. Tiap kali terfikirkan tentang kawan, aku suka sekali mendengar lagu ni. Lagu yang aku dedikasikan untuk semua kawan baik diluar sana. Picture of You by Boyzone....Layannnnn......



No comments: