Wednesday, May 19, 2010

Ada Apa Dengan Blog

Siri bercakap seorang diri.....

Hebat sangat ke kalau ada blog? Bagi aku, biasa-biasa saja. Aku tak kisah pun andai takde orang yang nak baca blog aku. Sebab aku tau betapa merapunya blog aku ni.

Aku buat blog pun sebab aku rasa ini salah satu cara aku nak luahkan tekanan perasaan yang aku alami. Cuma takde la sampai tahap nak maki hamun orang tak tentu arah. Kadang-kadang aku jadi muak bila baca certain blog yang slumber ah ding dong je kutuk parents diorang. WTH?? Yang korang kutuk tu, mak bapak korang sendiri gak. Apa daaa....

Sambil luah tekanan, aku nak kongsi apa yang aku suka. Sebab aku memang suka banyak benda dalam hidup ni. Nak tulis sume impian kat fesbuk, macam melampau je. Lagipun aku rasa fesbuk ni terlalu open sampai tahap orang bole suka hati je sakitkan hati-jantung-mata-telinga kita. Ini bole mendatangkan marah.....Aku penah wat entri dulu pasal kawan-kawan yang bagi komen terlampau. Siyes....memang rasa hangin satu badan so aku boleh luahkan amarah aku tu dalam blog.

Setakat ni belum bercadang nak jadikan blog ni blog jual kain ke, kongsi resepi ke, blog khas tuk Korean drama ke...Sebab aku memang suka carca marbakan blog. Semua lengkap menjadi satu. Ahaks...Ye la. Aku ni berubah mengikut musim. Nanti tiba musim bola, takkan aku nak jadikan blog ni khas tuk bola je, kan? Takmo ar...Biarlah macam ni.

Dan kalau diperhatikan, aku tak banyak jadi polo mempolo ni...Hmm sebab memang ikhlas aku katakan, blog yang aku letak tu sume blog yang wajib aku jengah hampir setiap hari (terutama kalu ada update la). Macam blog Waiem. Aku start skodeng blog dia masa Lee Min Ho datang Malaysia...Al-kisahnya...maka tersebutlah....aku ngan Kila pun pergi gak Sungei Wang nak tengok Min Ho. Tapi yang aku nampak hanya kepala Min Ho je...Kila lagi best, nampak rambut n dia langsung tak tau baju apa yang Min Ho pakai. Mana tak nye...Kitorang dapat tempat betul-betul depan Mc D. So, aku google dan jumpa blog Waiem. Sejak tu jadi silent reader blog ni. Sama-sama berjemaah tengok You're Beautiful. Betul-betul virus menyerang sampai Eqa n Tiha pun join sekaki.

Yang lain tu kebanyakannya aku skodeng suka-suka je. Pastu dah tak ingat blog apa yang aku masuk. Blog mama tomei, sebab dia besfren aku. Ini je cara kami nak communicate 1 sama lain sebab dia skang kat Jepang. Sampai ati ko..Pegi Jepun x ajak aku..huhuhu.....:((

Ok..tu je nak cite. Nape buat entri ni? Mungkin terpengaruh ngan entri Waiem mengenai blog kot. Oh, Waiem...jangan berhenti ngeblog ya...Blog awak jadi santapan pagi setiap hari...Please...please...please....hehehehe peace!!!

2 comments:

Kamalia said...

huhuhu..ko smla ngn aku ..carca merba jd belog tu..kot aku rjin upload gambo,jdla n3 psl msk2 aku..kot ade cite psl ank2 n family, cite lainla pulak..kot rs nak buat lg nasyid,jd ustzah la skejap..kot nk lg omputih,wktu tu ade mengong sikitla kot..mcm2 ada..aku xleh nak buat belog khusus la..nnt xtau nak cite ape..kot org len,cooking belog..family belog..aku dan ko carca marba punye belog..:p

p/s:merba ke marba??konpius aku..:p

waiem said...

Hehehe...Insya Allah :)