Monday, May 10, 2010

Meng"UDON"kan Diri...

Marilah mari...makanlah udon...jangan lupakan cintamu pada Korea....ahaks....ok ye pompuan...kite bertemu lagi dalam rancangan Dapur Bujang....(cakap ala-ala Cep Wan)


Ha, ni la aktiviti orang malas dihujung minggu...Masak and makan...makan dan makan lagi.. Last Saturday g beli barang dapur setelah hampir berapa abad entah x masuk dapur... Eh, masuk la. Tapi tuk masak megi je...huhuhu...malas, kan kitorang ni? Sampai tahap skill masak aku hancur berkecai. Ade ke, wat puding terlalu cair...Huaaaaa rasa cam nak nangis je masa tu...


Ok, sambung balik. Dalam perut lapar (ye la soping ditengahari), lum makan lagi. Nampak la satu pek ni. Dulu penah gak tengok. Dok la kata ngan Kila, jom kite cuba. Tapi sampai sudah tak cuba pun. Dah pegang, letak balik... Persoalan dalam hati, HALAL ke? Risau gak. Ye la makanan dari luar ni. Kena gak jaga-jaga. Dah letak balik, tapi still nak gak tengok lagi. Tetap tak puas hati. Then, so sudden nampak ada note kat tepi rak. Makanan ni disahkan HALAL oleh JAKIM. So, ape lagi....Mari kita beli!!!! Tapi dalam hati berdebar semacam gak. Sedap ke? Aku ni nama je gile Korea and Jepun, tapi makan sushi pun tak suka. Hari tu Kila makan bibimbap, aku plak yang rasa loya bila bau. Hahahaha.... nampak sangat tekak melayu...

TADA!!!!

Udon...oh udon....Sedap ke rasamu nih? Hmmmm....oleh kerana tekak melayu aku agak kental, dengan sesuka hati je aku tambah cili api dalam tu. Hahahaha....rasa? Ok la....untuk 1st timer macam aku ni.


Yang ni versi sebelum kena ngap! Lapar yang amat masa ni. Dah pukul 4 baru nak lunch. Balik soping, wat taik mata dulu la katakan. Sebab kat paket tu tulis, boleh letak sayur ke apa yang kita suka, so aku suka-suki je letak sosej (padahal dah tak tau nak letak apa) sekali ngan cendawan.... Hmmmm.....terus-terang, bukan la makanan aku. Agaknya, kalau pergi bercuti ke Korea or Japan, harus gak aku bawak stok megi n sardin banyak-banyak. Tak leh nak terima la. Huhuhu...

No comments: