Wednesday, October 13, 2010

Kalau Buat Beli No Ekor, Dah Menang Kot

Ni namanya entry moody.. Heh! Moody la sangat. Ok...dah bape tahun dah aku dok beli no. Masuk je bank warna biru (blue saphire Super Junior, nak gak kaitkan Super Junior), mesti aku mintak nombor. Tapi sampai la ni..lum pernah sekali nombor tu terkena. Uwaaaa.....ingatkan tahun ni nak givap la..Tapi tak sampai ati nak lukakan hati apak dan acik yang berharap.

Agaknya diorang takut kalu diorang amik aku, aku ngajar bebudak tu lagu Korea kot. Takpun nanti dalam perbualan Bahasa Melayu atau Inggeris, aku selitkan bahasa Korea. Aigooo.....aku tak buat de camtu. Paling hebat pun aku mencarut dalam Bahasa Korea je nanti. Ahahaha :P

Tetiba rasa nak memberontak kali ni. Kalu diorang tak amik aku, siapla aku akan lancarkan mogok lapar tak makan megi selama setahun. Marah ni. Penat tau tiap tahun (baca : TIAP TAHUN!!) dok apply tapi tak dapat2. Apa? Ingat aku tak layak ke? *layak ke? Ntah, wa tak tau. Kalu dulu aku dok sabo je, tahun ni nak tunjuk memberontak sikit. Baik korang amik aku, kalu tak malang la nasib korang aku kejekan (cam bagus je ayat samseng)

hehehe....mungkin ada yang tanya, apa la pompuan ni dok meroyankan ni? Aku apply KPLI tiap tahun, 1st year je diorang panggil interview, pastu tahun-tahun yang berikutnya aku dok keje ngabiskan masa menanti dan menanti... Tahun ni aku nak kasi kutuk bahagian pengambilan tu lite-lite je dulu. Ko tak amik gak aku this year, tahun depan gua kutuk lu dalam bahasa Korea! Ahahahaha *gelak jahat

Nape? Minat nak jadi cikgu ke? Ala, kan orang kata kerjaya guru sekarang ni amatlah mencabar so aku ni dah bosan asik keje tak mencabar so terasa nak cabar diri sendiri ni (ayat poyo giler, padahal ko tengah aim nak keje gomen kan?) Itu mengingatkan aku akan status sorang member U aku kat fb. Dia kata dia bosan jadi cikgu sebab itu bukan jiwa dia. Wadehek betul la. Rasa cam nak bagi sumpahan beracun je bila baca status dia. Orang-orang macam ni la yang menafikan hak aku yang berminat nak jadik cikgu ni. Itu belum masuk yang dah ada master pun dok gatal-gatal apply dan dapat. Oii cik kak...ni namanya Kursus Perguruan Lepasan IJAZAH bukan lepasa MASTER!! Hangin je. Pastu komplen tak tau buat keje ni, buat keje tu. What The F la korang ni. Sebab dah banyak tahun aku apply so aku boleh nampak macam mana ada yang apply dan datang interview dengan niat nak nafikan hak orang lain. Ko dah tau preknen mom xleh apply tapi datang gak interview. Siap cakap " saja je datang nak amik pengalaman". Lagi sekali aku kasik what the f la ko budak. Ko tau tak, kalu ko tolak, sekurang-kurangnya peluang tu boleh diberi pada orang lain yang lagi memerlukan... *sigh

Ok la..enuf la aku meroyan hari ni. Sebenarnya saja nak bagi tau yang aku dah beli no ekor eh no pin nak apply untuk kesekian kali. Tapi tak isi borang pun lagi .Heh!! Maleh....tunggu la lepas aku dapat petunjuk dalam bentuk mimpi nak isi ke idak (siyes, memang aku akan kena smackdown ngan acik kalu dia tau)

Aku hanya mampu berdoa dan terus berdoa je la. Bak kata tiwat, "aku apply 7 tahun berturut-turut baru dapat keje gomen tau, jangan givap". Ok...ai dah tak givap dah. Semangat membara ni.. Untuk itu, saya tinggalkan anda dengan lagu dari abang FT kita.. "GEMURUH". Jumpa lagi u olls...muah muah muah * siyes cam pompuan bimbo!!

No comments: