Friday, October 22, 2010

RIP Akie

Macam Nana ada mesin pembaca fikiran je.. Na, ko ada ke? Kasik aku pinjam...hehehe...bukan apa, masa Nana call tanya kat mana kedai jual manik kat Jalan TAR, tetibe dia bukak cite pasal kain felt. Sebut plak nama kedai Daiso... Memang masa tu aku dok pikir, mana nak beli kain felt. Yang ada dalam simpanan tak banyak dan aku nak mulakan projek tuk SS3 n JYJ next year...kikiki...:P

Nana kata konpem aku meroyan masuk kedai tu. Nasib xde orang lain yang temankan aku g sana sebab aku rasa konpem diorang malu punya la dengan kelakuan tak berhemah aku...ahahaha...masuk-masuk je terus carik..."kain felt, kain felt". Mulut x henti-henti membebel. Capai warna merah n biru dulu (Eqa, anda taukah apa maksudnya?). Sempat pikir, wah...kalu ada balak tokei kedai ni kan best...ngeee sah meroyan.

Skodeng blog orang tuk dapat idea. Nak wat kucen sebagai adiah tuk sepupu aku yang tengah bersedih dengan pemergian kucen kesayangan dia. Bai bai akie...may u rest in peace....huhuhu... Sambil tu buat la pale lombu ngan pale katok tuk aku n Eqa. Sebab kila dah dapat pale lombu dulu so aku nak kasik partner tuk lombu tu...ngeh ngeh ngeh...jahitan lom kemas lagi...oleh kerana semangat aja aja hwaiting yang maha tinggi....aku akan usaha bagi lagi lawo...

3 sekawan yang cacat : inchek katok ijo xde badan, inchek lombu yg aku lupa nak jahitkan mulut dia n opkos xde badan ngan kucen akie yang xde muka..wakakakaka...kat belah belakang tu siap ada nama kitorang sekali. Untuk inchek lombu tu, mula-mula cadang nak jahit nama Junsu, tapi rasa cam melampau plak...hihihi *malu seyh....

RIP Akie...

Kucen ni peneman sepupu kesayangan aku. Boleh dikatakan pendengar yang setia. Bila Radziah ada masalah, dia boleh duduk bercerita ngan Akie n Akie bagi reaction macam dia faham. Bila aku datang sana (Melaka), aku memang rajin layan kucen ni. Mana taknya, kalu kita tido n tak tutup rapat pintu bilik, ko bangun konpem dia ada kat sebelah ko tengah tido or tengah pandang ko. So cute....kucen yang mengada-ngada...Anak manja la katakan...Dulu, Radziah ada banyak kucen dan dia tinggalkan sume kucen tu bila pindah dok umah taman. Tapi dia bawak akie sekor je sebab dia memang dah biasa bela kucen dari kecik.

Satu perangai akie yang aku memang ingat sangat, bila Radziah bagi kucen lain masuk rumah n bagi makan. Dia bukan buat bunyik menderam macam marah atau gaduh ngan kucen lain, tapi dia akan tutup muka dia dengan tangan and bunyi macam manja and nyaring sangat macam cakap "nape bawak masuk kucen lain, halau dia keluar,saya tak suka dia"..LOL...hangin je dengar bunyik dia yang nyaring tu..Sebab tu aku kata dia anak manja.

Bila Radziah bagitau akie dah mati, aku memang nangis. Kucen yang sawan tu dah takde. Mungkin kena langgar kot..Sepupu aku tu jangan cakap la...dia memang sayang sangat ngan akie..masa g Kedah ari tu, dok sebut nama akie je..aku rindu akie la...apa anak aku tengah buat? Dia memang anggap tu macam anak dia....

Akie, dah takde lagi kucen yang akan tarik kain or baju kelawar aku bila aku berjalan...LOL...tu satu tebiat dia. Pantang nampak benda bergerak, dia akan kejar, cakar n tarik. Bayangkan betapa happeningnya hidup dengan akie tu. Sedangkan aku yang sekali-sekala jumpa ni pun dah rasa rindu, inikan pulak Radziah yang dah biasa nampak dia tunggu Radziah balik keje...

Akie...bai bai sayang....We gonna miss you... :(

No comments: