Friday, June 18, 2010

Bila Rasa Itu Bukan Rasa Kita

Bersambung mood sedey sebab kekalahan South Korea malam tadi...Kikiki....

Ntah la. Bangun je pagi tadi tiba-tiba ingat cinta yang tak kesampaian. Orang kata tak baik ungkit, benda dah lepas. Bukan aku yang ungkit. Salahkan mereka dan keluarga mereka.

Penah rasa tak, bila kita nak something then kita usaha gile-gile nak dapatkan benda tu. At the end, kita tak dapat, tapi kita tak frust? Aku? Aku pernah rasa. At the end, aku rasa macam...."oh, ok. Maybe bukan rezeki aku. Janji aku dah usaha".

Aku tak suka orang ungkit kisah tak kesampaian tu. Bole buat aku rasa nak hempuk meja, hempas pinggan mangkuk je. Silap besar kalau ada yang kata, status single aku ni ada kaitan dengan 'si dia' tu. Nehi hey nehi......Chongmal shiro....Nyampah giles kalu orang kata macam tu. Dan....jangan cuba buat aku berbaik dengan 'si dia' atau isterinya, sebab itu takkan pernah terjadi. I'm happy when I see him happy, but no, thanks. I don't think aku akan jadi kawan mereka-mereka itu. Biarlah aku doakan mereka bahagia. Aku tengok mereka bahagia. Tapi untuk jadi teman akrab mereka, itu akan jadi perkara terakhir yang aku fikir aku akan buat.

My BFF, Amy penah tanya. Macam mana rasanya jatuh cinta? Takut nanti hati akan terluka. Aku kata pada Amy...Go for it. Learn from that experience. Kalau tak jatuh, kita tak tau sakit ke tidak bila kita jatuh. Aku? Aku dah rasa macam mana tunggu someone selama 6 tahun (read: 6 TAHUN), then bila kami couple, aku rasa.....enough is enough...Ko takkan berjaya buat aku menangis lagi. Cukup! Tapi aku takkan pernah menyesal tunggu ko 6 tahun untuk ko luahkan perasaan ko pada aku + bercinta bagai nak rak selama 3 tahun = tak sampai setahun putus, ko dah bertunang ngan pompuan lain.

Aku akui, aku yang mintak putus. Bila aku mula rasa, rasa itu bukan lagi rasa kita. Bila hati mula tawar dan aku tak nampak future kami bersama. Ikhlas...tiada dendam. Dan bukan nak mendabik dada kata aku yang tinggalkan dia. Aku ngaku...aku tak cukup kuat tuk terus bersama dia. Aku tak pernah menyesal mencintai dia....Thanks a lot untuk semua rasa itu.

Nape nak ungkit kisah silam? Sedangkan dia sedang berbahagia. Berbahagia ke? Ntah, aku nampak macam ye je. Please la... Kata-kata anda sudah mengguris hati saya yang masih punya parut yang 'si dia' tinggalkan. Aku rasa aku dah ok, boleh borak n gelak-gelak dengan 'si dia' dan isterinya, tiba-tiba ada mulut yang berkata, "ko masih ada hati dengan dia". Oh, my....Nasib baik itu majlis orang, kalau tidak...mungkin meja dan periuk belanga bakal terbang dan aku bertukar menjadi menatang ijo Incredible Hulk.

Hari ni, aku macam nak tempik pada dunia. AKU MANUSIA BIASA...Aku tak rasa aku punya rasa "it's ok, aku ok". Please..no. Itu bukan aku. Ada masa aku bole berpura-pura yang aku ok, aku tak kisah tapi ada banyak masa aku rasa dan aku kata "cukup-cukup la lukakan hati sendiri. Ko pun ada hak untuk bahagia". Bila aku dah mula rasa macam tu, aku harap mereka-mereka itu akan memahami.

Bot, please la. Aku rasa aku tau niat ko suruh aku datang umah ko minggu ni. Nak jalan-jalan dengan 'si dia' dan isterinya sekali, kan? Maaf la. Patut pun rasa cam berat hati je. Sorry, Bot. There's a time bila aku betul-betul rasa aku tak ok. Dan aku tak rasa aku akan happy. Sebab.....'si dia' tu aku pernah cintakan separuh mati....


p/s : aku dah get over him...dia hanya tinggal dalam lipatan memory yang adakala buat aku terfikir, bestnye kalau Veldomort (Harry Potter) tu bole kuarkan memory tak best tu. Sayang seribu kali sayang, walau dah putus, aku still kena hadap muka dia bila ada majlis keluarga. *tu la padan muka, sape suh bercinta ngan kazen sndiri*...opsss...pecah suda rahsia aku....

p/s : korang tak tau betapa terernye aku. Wed 'si dia' aku redah dengan penuh slumber. Dah tak rasa apa-apa. Semoga ko bahagia. And I really hate lagu Pelamin Anganku Musnah....kekeke...bole emo dengar lagu tu.

p/s : note to my niece. Kalau rasa berbaloi untuk luahkan cinta pada someone, go for it. Grab sume opportunity tu. Sebab at the end of the day, buat penat je kalu nak tunggu jantan-jantan itu luahkan isi hati. Macam aku...menunggu sampai 6 tahun just because aku takmo digelar perigi cari timba.

p/s : he's not the reason aku masih solo sampai sekarang. In fact, lepas clash ngan dia, aku ada couple diam-diam....kekekekeke....player sungguh.

p/s : 'si dia' kata dia perlukan wanita yang bole mendampingi dia bukan menyaingi dia. Upppsss....aku bersaing dengan dia? Kekeke....aku lagi suka konsep "win-win". Mungkin sebab walaupun aku anak bapak, tapi bila ada peluang untuk berdikari...I'll go for it. So, lelaki diluar sana....sudi bersaing dengan saya?? *gelak sambil tutup mulut*

2 comments:

waiem said...

Ambe salu buat mcm ni...taim bercinta kita bercinta...bila dah putus, terima dan redha dia bukan jodoh kita. Toksah ingat2 lagi...buang karan je. Tuhan maha mengetahui pasangan yang terbaik buat kita. Usah dikenang perkara yang lalu, kelak merana diri...kekeke

Lagi pun kumbang bukan sekuntum. Kumbang Korea hengsem2 belaka...hahaha

Cik Akma said...

betul..betul...betul...kenang2 balik buang karan je ingt...kekeke...tp tu la.ada plak yg gatal mulut bukak kisah silam...hati yg luka ni takla berdarah kembali tp trusik gak la...

kumbang korea...lebih dr rela ni..bak kata eina...in a pasrah mood...ahahahaha