Tuesday, June 1, 2010

Saya Lihat Pink

Dah lama nak buat entri ni tapi asik terlupa je. Last time masa balik kampung during birthday aku, ada banyak kejadian yang memang menarik telah terjadi (kenapa aku rasa ayat aku skema). Dah la Sabtu tu keja. Lepas keja kena tunggu Kila plak. Dia lambat sebab nak siapkan keja.Kitorang biasa naik SKS kat depan CM so kena turun train kat CM. Turun-turun je, abang bas kata kena tunggu bas kat belah belakang (area Rapid bus). Dah la tempat tu hancing yang amat (sape la yang tak jumpa toilet), aku dah rasa nak muntah je. Tunggu punya tunggu, bas tak sampai-sampai. Bas yang kitorang nak tunggu tu bas interchange je. Nak kena turun kat ape-ntah-nama-tempat-tu.

Then decide ngan Kila, kita pusing balik g Sentral. Dah la penat. Dah janji ngan acik nak beli pizza kat Tampin. Nampak gaya kensel la ni. Sampai Sentral, beli tiket komuter, turun je ada announcement. Aku ada banyak bad experience ngan komuter sebenarnya. Itu salah satu punca aku jarang pilih komuter. Dah berdebar je ni. Jangan la kata komuter rosak ke apa ke. Memang aku mengamuk je kat situ. Nasib baik diorang announce kata train akan sampai lagi 4 minit. Siap suruh Kila pegang baju aku, in case kitorang berpecah plak nanti. Masuk je, nasib.... Ada tempat kosong. Baru je duduk, ada 1 uncle kat sebelah aku tiba-tiba cakap macam ni, "You should go to ladies koc". Aiyokkk....Hmmmm...kitorang buat muka blur n sengih je masa tu...Huhuhu...siyes. Aku tau kewujudan ladies koc tu tapi aku tak alert. Ye la, macam aku cakap, aku jarang naik komuter.

Uncle tu siap cakap wife dia naik koc pompuan, so dia masuk koc biasa. Malu gak la. Nampak sangat tak alert. Siap janji ngan Kila, nanti balik kita naik ladies koc tu. Nak gak tengok warna pink ke koc tu. Balik hari Ahad tu, kitorang dapat naik koc tu. Takde pun warna pink. Cuma dekat tiang luar tu memang ada banner n tulisan "Kawasan Menunggu Koc Pink". Something yang camtu la. Aku pun dah lupa.

Seronok gak la. Sebab dalam tu pompuan je. Tapi yang buat jadi tak berapa best:

1. First day aku naik komuter tu. Ok, aku n Kila tak alert tentang koc pink tu. Aku tengok most of other women pun sama. Ok la. Mungkin diorang pun macam aku. Jarang-jarang naik komuter. Jadi aku rasa ada kemaafan la kat situ.

2. Second day bila kitorang dah masuk koc pink. Ada beberapa orang lelaki yang aku tak tau la sama ada diorang tak faham bahasa atau memang sebab diorang non-Malaysian kot, yang rileks je dok dalam koc pink tu. Tak silap aku, tiap stesyen, driver komuter akan umumkan yang koc tengah adalah khas untuk wanita. Hmmm.....ok. Aku faham. Sebab diorang tak faham bahasa melayu kot. Kalu driver tu cakap Bangla or Indon mungkin diorang faham.

Hmmm...tu sume pengalaman yang agak menarik. Sebab lepas ni memang konfem aku akan selalu naik komuter.... :)

1 comment:

Kamalia said...

huhuhu...mekacehla inform pasal koc pink tu..tdkla aku ni ketahuan psl koc yg dah wujud ni..dah lame ke kewujudan die??aku pun sbnonye xbape suke naik komuter..lembab nak mampus..laju lg semut kot..hikhikhik..sakit ati je..slalu je delayed..nyampah aku..hangin 1 bdn ..k la..mls la nk mmbebel kat belog ko ni..tata titu..:)