Wednesday, April 14, 2010

Aku Sayang... Aku Rindu....

Hari ni rasa mata macam tak boleh nak bukak je... Malam tadi banyak nangis...Huaaaaa...:(

Ni sume gara-gara Entertainment Weekly kat KBS. Diorang buat topik, kenapa artis menangis. Tunjuk plak Rain, DongHae SuJu...and beberapa artis lain menangis. Yang buat aku nangis, bukan sebab diorang menangis tapi sedih woooo dengar cite diorang. Macam Rain. Dia cite camne mak dia masa sakit, taknak gunakan duit simpanan beli ubat tapi simpan duit untuk kegunaan Rain ngan adik dia. Dia dapat tau lepas mak dia meninggal. Bila dia baca nota yang mak dia tinggalkan.

Camtu gak ngan DongHae. Dia nangis sebab dia kata masa Super Junior dapat No 1 dalam carta, members lain call ayah masing-masing, bagitau yang diorang dapat No 1. Tapi dia rasa cemburu sebab dia tak boleh nak call ayah dia, ayah dia dah takde.

Sebenarnya, aku pernah rasa macam tu dulu. Terutama masa belajar. Kawan-kawan aku selalu...sikit-sikit "nak call mak la..Rindu la ngan mak..Mak aku pandai buat kuih ni. Kalau mak aku masak lagi sedap dari ni..." huhuhuhu...aku yang xde mak ni? Dok la tumpang kasih kakak...Nasib baik kakak sudi bagi kasih sayang dia kat aku ni..

Aku rindukan mak. Rindu sangat. Ingat bila Zila tanya aku semalam, "mak ko tak bising plak, ko tak kawin lagi?" Aku jawab "kalau dia ada, memang dia akan bising". So dari situ baru dia tau yang aku dah xde mak. Aku tau kalau mak masih ada, mesti dia bising dan risau anak dia masih tak kawin-kawin lagi. Apak plak, aku tau dia taknak bising kat aku je. Tapi sebenarnya dia risaukan aku. Itu la salah satu benda yang paling aku benci nak buat. Buat apak risaukan aku.

Aku betul-betul rindukan mak. Walau aku tau Allah lebih sayangkan dia. Aku rindukan apak aku. Walau minggu lepas aku baru saja tatap wajah dia. Nape la aku ni belum ada rezeki nak keje dekat-dekat ngan kampung. Kalau tak, mesti senang je aku nak balik kampung tiap-tiap minggu...Hmmmm... :((

No comments: