Saturday, April 3, 2010

Misi Mencari Cinta

Cian pada cik adek Rena...currently dia agak berduka cita sebab cik abang sayang buat hal.. Aku tak mau komplen panjang sebab dia yang rasa perit dan hati terluka. Aku ni hanya mampu dengar dan tolong nasihat je. Sambil-sambil tu jadi la badut nak happykan dia.

Putus cinta? Hmmm...aku dah rasa banyak kali dah. Menangis sampai bengkak-bengkak mata pastu sendiri kata "bodoh betul ko ni, Amar. Buat apa nak nangis sebab jantan tak guna tu?"...hahaha tu la perangai aku. Sendiri buat sendiri komen.

Aku tau ramai yang ingat aku still frust. Dengan ex aku yang dah selamat pun jadi husband orang lain. Tapi jujur aku katakan, TIDAK!!! Aku dah lama lupakan dia. Masuk tahun ni je kalau tak silap dah hampir 4 @ 5 tahun aku clash ngan dia. Cuma nasib menentukan dia kawin dulu daripada aku. Dan nasib menentukan yang sampai sekarang aku still single and sad to be said, available.... :((

Aku percaya pada ketentuan Ilahi. Andai ditakdirkan jodoh aku bukan bersatu di dunia, aku selalu doa yang biarlah aku redha dengan apa yang Allah takdirkan untuk aku.

Bak kata Rena, nasib si gadis Taurus...hahaha..sebab birthday kitorang selang sehari je. Jadi kami berkongsi zodiak yang sama. Aku percaya pada kuasa Ilahi. Biarlah lambat walau sebenarnya aku tak suka buat apak aku risau. Tapi ingat satu quote tentang "Wanita Ibarat Sebiji Epal"...Aku pegang kata-kata itu...

Ok...no more sedih-sedih...Hidup ini terlalu singkat untuk kita bersedih. Aku tak rasa impian mak dan apak aku nak tengok anak dia bersedih...so aku cuba sedaya upaya untuk menggembirakan hati aku ni. And am trying really hard to make my family happy...:))

No comments: