Monday, April 5, 2010

Korea vs Malaysia

Dahsyat betul aku ni. Tanpa disedari.... Malam tadi baru nak sedar...

Aku dah lama tak dengar lagu-lagu dari Malaysia. Cerita kat TV pun boleh bilang mana yang aku follow since last year. Ni sume gara-gara Korea!!!

Sebab Anugerah Bintang Popular malam tadi baru aku sedar. Mang aih, dahsyat betul aku ni. Masa kazen aku kata aku ni dah terlalu addict ngan Korea, aku gelak je. Sebab aku rasa, mana de. Aku cam biasa je. Tapi bila dia tanya, "Eh, ni lagu baru Akim, kan?" Aku nganga je dan penuh slamber jawab, "Aku dah lama x dengar radio". Dengan alasan kat umah takde radio.

Sebab ABP malam tadi buat aku tertanya. Sapa artis Malaysia yang paling menyerlah last year?? Kalau tahun sebelum ni, aku tau la nama Nabil Raja Lawak tu memang tengah naik. Tapi serious punya tak sedar, aku jarang ikuti perkembangan industri hiburan tanahair sejak aku gila Korea ni.

Mana tak nye. Kalau buka TV je mesti siaran 303. KBSWorld. Sampai tahap kalau boleh nak tengok sekali berita KBS tu..Hahaha...Sebab kat ofis dah baca paper. Kalau tak tengok TV, mesti layan variety show kat my lappy. Ulang balik mana part yang kelakar, gelak sampai perut senak. Adul penah tanya, "Ko tak boring ke ulang tengok benda yang sama banyak kali?". Jawapannya, tidak...Sebab tiap kali tengok, aku mesti nak gelak je..

Dahsyat ek...Ni namanya dah kena buatan orang ni. Buatan orang Korea.. ahaks...pandai je aku nak salahkan orang Korea padahal aku yang sendiri gatal tangan dan mata nak tengok rancangan diorang. Entahla...Aku still sayangkan Malaysia cuma rasa hati dan perasaan tak mampu menipu..Cintaku memang tertinggal di Korea. Ada dalam dorm SuJu..kat tingkat 12. Bilik tu warna putih je..hahahaha :P

No comments: